وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است حاجی‌بگلو: اتفاقات جز با همفکری شکل نمی‌گیرد اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم
سرخط خبرها

رهایی از ترافیک «آزادی» در آذر | پیشرفت ۷۲ درصدی پروژه پارکینگ آزادی

  • کد خبر: ۴۳۶۹۸
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
رهایی از ترافیک «آزادی» در آذر | پیشرفت ۷۲ درصدی پروژه پارکینگ آزادی
براساس زمان‌بندی شهرداری، پروژه پارکینگ و پایانه آزادی آذر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ اواخر خرداد ۲ سال قبل بود و هنوز چندماه به یک سالگی عمر شورای پنجم شهر مشهد مانده بود که قاسم تقی زاده خامسی، شهردار سابق مشهد، کلنگ عملیات اجرایی پروژه پارکینگ آزادی را بر زمین زد تا علاوه بر جمع شدن فضای نازیبایی که پایانه اتوبوس رانی آزادی در مجاورت پارک ملت ایجاد کرده بود، فضای پارکینگی برای شهروندان نیز در این نقطه شهر مشهد ایجاد شود. این پروژه در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در ۳ طبقه و با زیربنایی حدود ۳۳ هزار متر مربع در ۵ بلوک دارای ۳ سقف در حال احداث است که در پارکینگ آن جای پارک برای حدود ۷۰۰ دستگاه خودرو و همچنین ۱۰۰ جای پارک موتورسیکلت و دوچرخه پیش بینی شده است.
 
براساس مطالعات انجام شده، این پروژه می‌تواند علاوه بر تأمین کمبود پارکینگ، مواردی، چون اصلاح طرح هندسی پایانه براساس استاندارد‌های روز دنیا، افزایش ظرفیت پایانه در سال‌های آینده، سامان دهی مســیرهـا، دسـترسی آسان مسافران، سرعت بخشیدن در دسترسی به اتوبوس‌ها و قطارشهری، بالابردن سطح ایمنی مسافران، هدایت آلاینده‌های پایانه، کاهش احتمال آسیب رسی به پارک ملت، ارتقای منظره شهری و ایجاد فضا‌ها برای کنترل بهتر اتوبوس رانی و کنترل ترافیک در ابتدای بولوار وکیل آباد را دربر داشته باشد. بااین حال برخی معارضات سبب شد در مقطعی کار با کندی پیش رود، ولی پس از برطرف کردن معارضات این پروژه، کار با جدیت پیگیری شد و براساس وعده مسئولان با افزایش بهره وری در فعالیت‌های این پروژه، قرار است در موعد مقرر که همان آذرماه است پایانه و پارکینگ آزادی در اختیار شهروندان مشهدی و زائران بارگاه امام رضا (ع) قرار گیرد.

وجود معارضات و کندی کار

در همین زمینه معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه مدت زمان پیش بینی شده برای این پروژه ۵۰۰ روز بود، اما به دلایل مختلف کمی از سرعت کار کاسته شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل کندی کار در این پروژه بزرگ مقیاس شهری، وجود برخی معارضات در حین انجام کار است که البته این اتفاق موضوعی طبیعی در پروژه‌های عمرانی است. خلیل ا... کاظمی افزود: در این پروژه وجود لوله آب فشارقوی، لوله گاز فشارقوی، کابل فیبر نوری که از این مسیر عبور می‌کند و برخی دیگر از معارضات سبب شد تا کار با کمی تأخیر پیش رود، اما تمام تلاش ما معطوف به این است که پروژه اوایل آذرماه به بهره برداری برسد.

پیشرفت ۷۲ درصدی پروژه

وی با بیان اینکه از نظر زمانی ۸ درصد از زمان پیش بینی شده تا پایان پروژه باقی مانده است، ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه پایانه و پارکینگ آزادی ۷۲ درصد است. تمام تلاش مهندسان، تکنیسین ها، مدیران و کارگران معطوف به این است که پروژه هرچه زودتر به پایان برسد و امیدواریم که در زمان مقرر بتوانیم پارکینگ و پایانه را در اختیار مردم قرار دهیم. معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در ادامه به چرایی اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: در گذشته در محل ورودی بولوار وکیل آباد از سمت میدان آزادی و در جنب پارک ملت شاهد وجود پایانه اتوبوس رانی بودیم که وجود این پایانه به فضای بصری پارک ملت لطمه می‌زد.
 
کاظمی اضافه کرد: همچنین تردد اتوبوس‌ها و ایجاد ترافیک در ورودی بولوار وکیل آباد سبب آلودگی صوتی و آلودگی محیطی می‌شد و ازاین رو مدیریت شهری درصدد برآمد تا با ایجاد پارکینگ و پایانه، هم مشکل نبود جای پارک در این محدوده را به نوعی حل کند و هم فضایی مناسب برای ورود و خروج اتوبوس‌های شرکت واحد داشته باشد.

طبقه منهای یک برای پایانه

وی با بیان اینکه ایجاد این پارکینگ و پایانه با طراحی زیبا، علاوه بر زیبایی بصری سبب کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی در محدوده پارک ملت خواهد شد، اظهار کرد: این پارکینگ دارای ۳ طبقه است که طبقه منفی یک آن مربوط به تردد اتوبوس هاست و پایانه در این طبقه ایجاد خواهد شد.

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: همچنین طبقات منفی ۲ و ۳ مجموعه مربوط به پارکینگ است و رانندگانی که قصد حضور در پارک ملت یا قصد پارک خودرو خود در این پارکینگ را دارند تا بتوانند به راحتی سفر درون شهری خود را با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و مترو ادامه دهند، می‌توانند از فضای پارک استفاده کنند. وی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی این پارکینگ نزدیکی به پایانه اتوبوس رانی و ایستگاه خط یک قطارشهری مشهد است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->